Następca Facebooka czy chwilowy trend? Czyli parę słów o Ello.

Ello

Większość z was zapewne słyszało już o nowym serwisie społecznościowym o nazwie Ello. Ochrzczony mianem „zabójcy facebooka” narobił w ostatnim czasie sporo szumu. Dlaczego piszę o nim dopiero teraz? Bynajmniej nie przez flegmatyczność, chciałem zobaczyć czy Ello faktycznie może być zagrożeniem dla Facebooka. I już wiem.

Według mnie nie ma na to szans.

Ale zacznijmy od początku.

Ello jest dziełem grupy projektantów i artystów. To co wyróżnia go od innych serwisów społecznościowych to jego minimalistyczny design i elitarność. Dostać się do grona użytkowników można otrzymując zaproszenie od kogoś kto już tam jest. To trochę taka psychologiczna gierka która sprawia że natychmiastowo chce się dołączyć, poczuć jak VIP.

Druga sprawa to brak reklam, cytując manifest twórców:

„Wierzymy, że sieć społecznościowa może być narzędziem wolności”, „Nie jesteś produktem”

Brzmi pięknie prawda? Ale chodzą słuchy że kosztem tego idealizmu, w przyszłości mają zostać wprowadzony opłaty za korzystanie z serwisu. Co moim zdaniem natychmiastowo przesądzi o jego końcu.

Trzecia sprawa to całkowita anonimowość. Nie musisz wprowadzać swoich prawdziwych danych osobistych jeśli nie chcesz.

Można by powiedzieć że Ello to całkowite przeciwieństwo Facebooka. Ale jak dla mnie nie ma ono przyszłości. Jego miejsce nie jest w mainstreamie i szum w ogół niego prawdopodobnie wkrótce opadnie i większość ludzi zapomni że coś takiego w ogóle istniało. Z kolei jego elitarność która teraz sprawia że wszyscy chcą dołączyć do jego użytkowników, wkrótce sprawi że ci wszyscy ludzie którzy dołączyli tam tylko po to żeby poczuć się przez chwile wyjątkowo szybko znudzą się nim i go opuszczą, co z kolei spowoduje całą masę nieaktywnych kont.

Dla mnie Ello to tylko chwilowa moda która szybko przeminie i nie ma szansy zagrzać miejsca naprzeciw Facebooka czy Twittera. Ale to tylko moje zdanie 🙂

Napiszcie w komentarzach co wy myślicie!

Ciao.

podpis

3 uwagi do wpisu “Następca Facebooka czy chwilowy trend? Czyli parę słów o Ello.

  1. Ja też o nim nie słyszałam, ale nie wydaje mi się zachęcająca. Nie będzie następcom Fb. Zgadzam się z tym. Po pierwsze – Facebook jest darmowy i zawsze będzie. Po drugie – jeśli trzeba czekać na zaproszenie, nie będzie tam wielu znajomych. Po trzecie – jeśli coś będzie następcą Facebooka, to musi to być coś lepszego. Coś, co pobije każdy poprzedni portal społecznościowy. Ello nie kwalifikuje się do tego. Zresztą nie nazywałabym go trendem. Nie jest aż taki modny, bo otaczam się dużą grupą ludzi, którzy znają trendy, ale jakoś nie obiło mi się o uszy żadne Ello.

    Polubienie

Skomentuj

