5 gier na nudne weekendy

a

 

Brak czasu coraz bardziej uniemożliwia mi oddawanie się mojej pasji jaką są gry. Mimo wszystko zdarzają się czasem takie weekendy, gdzie nie ma się żadnych planów, a brzydka pogoda (szczególnie o tej porze roku) zniechęca do wychodzenia z domu. Wtedy aktywuje się mój tryb nolife’a, robię sobie dzbanek herbaty i zamykam się w pokoju. Jest kilka takich gier które od lat towarzyszą mi w takie nudne dni, opowiem wam dziś o 5 takich tytułach.

1. Medieval 2: Total war

 

Czy ktoś na sali nie zna? Toć to legenda.

Muszę przyznać że jestem okropnym strategiem… a mimo wszystko uwielbiam gry strategiczne. A serię Total war wręcz ubóstwiam. Prowadząc Polskę, (lub inne państwa, ale głównie Polskę żeby nie było hejtu że nie jestem patriotą) do podboju Europy i okolic, czuję niesamowitą satysfakcje i sprawia mi to ogromną frajdę. Mimo że lamię we wszystkich bitwach i na ich czas oddaje władzę nad armią komputerowi bo jest lepszy ode mnie… Ale nie samymi bitwami człowiek żyje. Uwielbiam część zarządzania swoim państwem, rozbudowywania miast, organizacji armii, tworzenia sojuszy itp. To jest zdecydowanie moja ulubiona część gry, która sprawia że gdy tylko włączę nową kampanię to nie spocznę dopóki moi wrogowie (lub ja) nie padną.

 


 

 

 

2. The Elder Scrolls V: Skyrim

Równie dobrze mógłbym tu podać Morrowinda lub Obliviona. Ale prawda jest taka że to Skryrim sprawił że mimo zdania fabuły głównej i misji dla wszystkich gildii nadal mam ochotę go włączać żeby sobie po prostu pojeździć na koniu przez dzikie knieje. To jedna z tych niewielu gier dla których główna fabuła jest w zasadzie tylko dodatkiem do gry, największą zabawę sprawia tutaj eksploracja. Nie raz zaczynałem nową grę tylko po to żeby zrobić nową postać i zaraz po ataku smoka (ups, chamski spojler) czmychnąć sobie w świat. Podróżować, wykonywać pomniejsze questy po karczmach, przeczesywać jaskinie, polować, szukać skarbów, cieszyć się ze znalezienia trochę lepszego hełmu. To jest dla mnie prawdziwa magia tej gry.

 


 


3. Fifa

Nie interesuje się jakoś specjalnie piłką nożną, kiedyś owszem ale te czasy dawno minęły. Mimo to uwielbiam zagrać sobie w fifę. Sam zatrzymałem się na 12, wcześniej na 07 i to są te 2 części w które przegrałem naprawdę ogromne ilości czasu. W moim przypadku zawsze wygląda to tak samo. Odpalam tryb menadżerski znajduje jakiś słaby klubik z dołu tabeli w swojej lidze i zaczynam sobie nim grać i go rozwijać. Zwykle w ciągu 3 sezonów wygrywam ligę mistrzów, a potem zaczynam się nudzić i robię sobie przerwę z fifą. A po jakimś czasie znowu do niej wracam i świetnie się bawię.

 


 

 

 

4. Mount&Blade

Swadia stonk!

Gra tak dla mnie sentymentalna że zaraz się rozpłaczę. Rok 2005. Przesiaduję u kuzyna gapiąc się jak w transie w kineskopowy ekran jego starego komputera i jeżdżąc po biurku myszką kulkową, patrzę jak moja armia sieje spustoszenie wśród oddziałów wroga, a ja sam w skrzydlatym hełmie i z uniesiony mieczem dwuręcznym posyłam kolejnych niegodziwców na ziemie. Minęło 9 lat, nic się nie zmieniło, może komputer nowszy i ja trochę większy.

 


 

 

5. Sid Meier’s Civilization

Mój pierwszy kontakt z tą serią zaczął się od 3 części, która przytrzymała mnie przed komputerem długie godziny. Ale dopiero 4 część zaczarowała mnie tak że mimo upływu lat dalej chętnie do niej wracam. Budowanie swojego imperium i patrzenie jak się rozwija to niesamowita sprawa. Od grupki osadników do potężnej cywilizacji. Średni czas jednej rozgrywki jest idealny żeby ją zacząć i skończyć przez weekend.

 

A czy wy macie jakieś gry w które lubicie grać w nudne weekendy?

 

Do następnego razu!

podpis

 

2 uwagi do wpisu “5 gier na nudne weekendy

Skomentuj

