5 Dowodów na to, że pandy są mistrzami marketingu.

Asia-Wild-China-Photo-9-panda

Jeśli marzy ci się kariera marketera, chcesz budować wizerunki firm, tworzyć wielkie kampanie reklamowe i zdobywać tysiące fanów na całym świecie, to wyrzuć wszystkie twoje książki o marketingu do śmietnika i popatrz na pandy. Pandy są odpowiedzią na wszystko.

1. Każdy kocha pandy. (a przynajmniej lubi)

Niektórzy po prostu nie zdają sobie z tego jeszcze sprawy.

Jak przedstawiane są pandy? Jako super słodkie zwierzątka.

I nie ważne, że mogą sobie w głowie układać plany wymordowania ludzkości i nie realizują ich tylko dlatego, że wszystkie cierpią na prokrastynację.

Mają zbudowany wizerunek uroczego zwierzątka, które każdy kocha i to zapewnia im uwielbienie ludzkości.

Tak samo wizerunek firmy, powinien być jak najbardziej przyjazny, miły i pogodny. Wiem, że może wydawać się to oczywiste, ale nie zawsze jest.

Mówił ktoś wam kiedyś, że nie lubi pand? Że pandy ssą? JP(andy) na 100%? Pewnie nie. Dlaczego?

2. Pandy nie mają hejterów.

Nawet jeśli mają, to są oni niewidoczni.

Dajmy przykład. Jakiś znany fanpage wrzuca zdjęcie jakieś uroczej pandy. Wszyscy się zachwycają. Tysiąc komentarzy, że łojezu jaka słodka i w ogóle love.

A wśród niech jeden hejt. Nikt go nie zauważy. Zaginie w odmętach. Gdzieś pomiędzy hektolitrami tęczowych wymiocin. Hejterów napędza akceptacja, gdy widzą, że gawiedź im wtóruje, będą hejtować jeszcze bardziej.

Dlatego ważne jest budowanie społeczności swoich fanów lub klientów. Dobrą markę można rozpoznać po tym, że ludzie sami, z własnej woli chcą jej bronić.

3. Pandy nie muszą nic robić.

ddPoza jedzeniem i spaniem. A i tak większość je uwielbia. Dlaczego tak jest? Co jest w nich lepszego? W czym różnią się od bobra, czy królika?

Przede wszystkim są zagrożonym gatunkiem. Jest ich coraz mniej. Królików jest pełno.

Tak samo firmy oferujące produkty, lub usługi których na rynku jest pełno mają małą szanse na przebicie się.

Innowacyjność jest jednym z wymogów, jeśli chce się odnieść sukces.

Są też inne powody popularności pand.

4. Wygląd.

Panda>Paw. Tak to widzę. 

Panda jest minimalistyczna, jakkolwiek dziwnie by to nie zabrzmiało. Tak powinny wyglądać designersko strony, wizytówki i inne tego typu rzeczy firmowe. Niekoniecznie muszą być czarno-białe.

Chodzi o przejrzystość.

Wchodzę na twoją stronę, nie po to żeby dowiedzieć się kto ma dziś imieniny, sprawdzić jaką mamy pogodę na świecie, a na bocznym pasku pograć w sanke’a. Wchodzę by zapoznać się z marką i naprawdę zniechęca mnie, gdy informacji których potrzebuje, muszę szukać wśród dziesiątek niepotrzebnych śmieci. Mniej = lepiej. 

Dobry design


Zły design

5. Zachowanie

 

Panda nie pyta. Panda rozumie.d

Panda nigdy nikogo nie zabiła. Ani nie skrzywdziła.

Panda robi tylko same dobre rzeczy.

Tak mniej więcej można by opisać zachowanie pand.

Może mają wynajętych ludzi od brudnej roboty, płatnych zabójców i czołg w garażu, ale samemu nie brudzą sobie rąk. Mają opinie nieskazitelnych.

Chyba nie muszę tego tłumaczyć.

Nauczyliśmy się dziś podstaw marketingu, możesz olać pierwszy rok studiów 🙂

2

Reklamy

7 uwag do wpisu “5 Dowodów na to, że pandy są mistrzami marketingu.

  1. Padłam, gdy zobaczyłam ten tytuł. Jestem jego prawdziwym przykładem. W Kielcach moim rodzinnym mieście mieliśmy dwie pandy, które robiły różnego rodzaju akcje. Są znane na całą Polskę, kiedyś wystapiły nawet w Telexpressie. Był też przypadek, że chcieli ukraść pandy. opisałam to na blogu i co? I to mój rekordowy wpis, żaden jeszcze go nie przebił. Także zgadzam się w 100%. http://mspietka.blogspot.com/2013/03/swiat-oszala-napad-na-kieleckie-pandy.html

    Polubienie

  2. Pingback: Pandy, malaria i przygoda, czyli Share Week 2015 |

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s