Normalny człowiek?

lab_grafika483

Każdy z nas ma jakieś swoje fanaberie: lubi gadać sam do siebie , nosić skarpety w renifery na wf czy ćwiczyć na siłowni i jednocześnie jeść kanapkę(to są tylko przykłady). Jestem pewien, że wy też jakieś macie lub znacie i potrafilibyśmy na szybko coś przytoczyć…

Sam mam bardzo zły zwyczaj. Jaki? Chodzę po domu w samych bokserkach. Jest mi tak bardzo wygodnie i lubię to, po prostu tak mam. Ale my tu nie po to aby dyskutować o skrzywieniach. Tylko bardziej o reakcjach bliskich nam osób. Chodzi mi o kilka zdań, które padają w kierunku osób ze skrzywieniem. Mianowicie : „Normalni ludzie się tak nie zachowują” czy „ty nie jesteś normlany” itp. Słyszeliście na pewno kiedyś takie słowa. I ilekroć ktoś wypowiada coś w stylu zdań powyżej, mi nasuwa się jedno pytanie…

Kto to ten „normalny człowiek”?

Do licha jasnego! Każdy z nas ma jakieś dziwactwa i fanaberie, KAŻDY. Jedni bardziej rzucające się w oczy a inni mniej, więc dlaczego zawsze pada ten ,,normalny człowiek”.

Kto to jest? Czy to pani Beata z trzeciego piętra? A może pan Franek z administracji? Nie wiem! Może wy go znacie? Bo ja nie.

Nikogo nie możemy nazwać „normlanym człowiekiem”, każdy ma w sobie coś uniwersalnego w pewnym stopniu.  Można coś trzymać w sobie lub pokazywać publicznie, to zależy od typu człowieka. Ale nigdy, przenigdy nie będziemy mogli pokazać nikogo uniwersalnego i nazwać go normalnym.

Morał mojego wywodu jest taki: Jeśli masz w sobie coś co wyróżnia cię od innych, czy to skakanie po dachach, czy zdejmowanie butów w kinie. Rób to co jest ci wygodne (oczywiście z pewnymi granicami) i nie przejmuj się krzywymi spojrzeniami ze strony innych, bo może oni akurat preferują bieganie po domu w bokserkach…

Więc dlaczego jesteśmy tak bardzo przyrównywani do owego „ normlanego człowieka”, którego nawet nikt nie jest w stanie wskazać?

Do napisania

pszem

4 uwagi do wpisu “Normalny człowiek?

  1. Normalny człowiek – w odróżnieniu od człowieka nienormalnego (Homo Insanito), jest całkowicie normalny i odznacza się nadzwyczajną niewrażliwością na zdarzenia wokół niego. Gdy coś wokół niego się zdarzy, reaguje normalnie, zgodnie z ogólnie wypracowanym zwyczajem. Przykładowo, gdy wybuchnie pożar, nie gasi go, ale zaczyna biegać, wrzeszczeć i uciekać, jako że jest to normalne zachowanie.

    Polubienie

  2. Po prostu niektórzy mają problem z cudzą odmiennością i nie mogą się pogodzić z tym, że nie każdy jest ich kopią. Czyżby musieli żyć cudzym życiem, bo własne przeraża „zwyczajnością”. Ja bym się obraziła, jakby ktoś mi powiedział, że jestem „normalnym” człowiekiem. To tak jakby powiedzieć jesteś: zwykły, nudny, niczym się nie wyróżniasz.

    Polubienie

  3. Normalny człowiek wymyślany jest na potrzebę sytuacji. No bo przecież nie bierzemy się z taśmy produkcyjnej, nie jesteśmy tacy sami, a jakaś wada fabryczna to nasza nienormalność. Normalny człowiek nie istnieje. Każdy inny – wszyscy równi!

    Polubienie

Skomentuj

